onsdag 4 februari 2009

Onsdag 04.02.09

Hejsan!

Nu blev det dags för ännu ett blogginlägg, och jag vet, det är två dagar senare än vad jag lovade! Förlåt för det :P Ligger nu faktiskt i en SÄNG! Tog tummen ur idag och ringde Ivar och berättade att min säng var trasig, så jag gick och hämtade en ny nyckel efter jobbet till rummet bredvid mitt, fick tillochmed en större säng än min förra, och mycket skönare :) Så nu har jag en 90's säng woho :D

Så vad har hänt från helgen till idag då? Jadu inte speciellt mycket egentligen, i lördags så for vi till Sara Nilsson och hälsade på, blev en liten nördarkväll haha :) Spelade lite Wii och sen rockade vi lös med Guitar Hero World Tour, Winroth är inte bara bra på gitarren men shit vad han rockar lös på trummorna alltså, galen den pojken :P Blev kvar hos Sara hela natten, var ut en sväng och "kollade läget", men det var lagom dött så vi rörde oss tillbaka till Sara och rockade ännu mer :P En efter en så däckade vi på olika platser i lägenheten, jag somnade rätt snabbt om jag inte minns fel i soffan, vaknade på morgonen med smärta som bara den i höften, Johan började kalla mig räkan efter det för han sa jag sov i en väldigt konstig position i soffan, kan vara därför jag hade så pass ont :P













Söndagen spenderades slappande av oss tre musketörer medan de andra jobbade :P Vi tog med pingu på äventyr och hade lagom trevligt :)
På John's pixbox finns det vi gjorde med Pingu den dagen! :)
Pingu på EVENTYR
Sen söndag kväll så for jag till Linnea (resten av gänget var för lata för att gå den långa vägen dit så jag for själv), vi såg en film och tog det väldigt lugnt, Linnea var hur trött som helst så jag ber om ursäkt för att jag höll henne vaken :P Efter det gick jag hem och sov en stund innan det blev dags för en ny arbetsvecka.

Måndag satt vi på svarning hela dagen, från 8.00-16.00 Och det börjar gå mycket bättre nu för min del, känns som om man inte behöver alls lika mycket hjälp och det känns ju positivt! Så jobbet går bara bättre och bättre numer, skönt! :D Måndags kvällen spenderades på IVAR'S, tror inte vi gjorde något alls överhuvudtaget, Linnea kom förbi på kvällen och sov över där, för den lilla svikaren for hem till Sverige tisdag morgon, och ville inte behöva gå så långt på morgonen, så vi är en man kort nu i våran "familj" nu, bara för att hon for hem för att vara med vad hon kallade sin "riktiga" familj, pff :P

Tisdag så var jobbet som vilken annan dag, med en liten skillnad, jag fick mitt Norska nummer! :) Så ni som känner för att höra av er kan ju göra det nu på nr: +4746850497, vet inte vad det kostar att ringa mig, det kostar iaf inget för mig att ta emot samtal, ringa till Sverige var dyrt (5kr/minut) och för mig att skicka sms kostar 1.50kr, så svara på sms kan man göra :)
På kvällen så bjöd Sara på mat! Gott gott :D La mig redan vid 20.00 och såg nått avsnitt one tree hill sen somnade jag så jag sov verkligen ut för att ha stigit upp redan vid 6.30 :P

Och idag hade vi svarning igen från 8.00-16.00, gick helt bra idag alltså :) En kund verkligen prisade mig för att jag hjälpte honom med en sak, han sa att var väldigt förnöjd och tyckte verkligen om servicen han fick, shit vad glad man blir när man hör sånt :)
Och tänk på en sak när ni ska ringa in till en kundsupport, är ni arga så får man sämre behandling, det är hur svårt som helst att hjälpa kunder som är bittra, var glada så går det lättare, även om något är fel och ni egentligen är arga! Och tänk på att det inte är personen på andra sidan luren ni är arg på, så den förtjänar inte ilskan ni riktar mot dom!















Sara Nilsson bjöd in oss tre musketörer till ännu en Guitar Hero kväll, så vi rockade lös tills Erling slutade (Saras pojkvän) så då fick hon skjutsa hem oss, jag åt en sen middag sen hamnade jag här en stund, och nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska hitta på, är rätt trött så ska väl se ett avsnitt one tree hill sen somnar jag möjligtvis :)

Hoppas allt är bra med alla där hemma! Lämna gärna kommentarer så jag hör lite från er som läser också :)



Roger in och Roger ut
Martin, den norske gutten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar