fredag 30 januari 2009

Vecka 2 - DONE!

Men hej allihopa igen!

Jag hörde att det är rätt mycket folk som följer min blogg, skulle vara kul att se ungefär hur många men tror inte blogspot har någon funktion som tex blogg.se har så man kan se besök osv, om nån vet om det finns så maila mig eller kommentera, har gjort så vem som helst kan kommentera nu också utan att behöva registrera sig! :)

Ja, nu har vi kommit hem så lagom efter ännu en arbetsdag och ännu en arbetsvecka. Och jag måste säga att även om jag har kul på jobbet och ännu roligare efteråt så ska det bli skönt att få ta det lugnt ett par dagar, är riktigt slutkörd så måste ladda upp mina batterier nu!



Så vad har hänt sen jag sist skrev då? Onsdag så var det jobb som vanligt, inget speciellt då och på kvällen måste jag säga att jag inte alls kommer ihåg vad vi gjorde :P förmodligen så sov jag bort en bit av kvällen. Sen igår torsdag så hände det en speciell grej på jobbet, fick ett samtal av en kund och jag vet inte om jag varit med om någon som skrikit så åt mig förut, hela norska och svenska vokabuläret av svordomar kastades åt mig. Blev helt chockad måste jag säga, kan inte tänka mig nån människa kan kasta ur sig sånt åt någon som försöker hjälpa den och som den inte känner över huvudtaget. Jajja, bara bita ihop, ta en kopp kaffe och sen ta nästa samtal :)
För er som undrar så nej, man tar inte åt sig av de som är arga, man måste tänka att dom inte är arga på en själv, utan på telenor men låter det gå ut över kundebehandlaren. Och man får inte sådana samtal varje dag, men i snitt 1 om dagen kanske, ibland flera samma dag och ibland inget på flera dagar.

Var rätt kul, igår trodde jag det var tisdag och folk började prata om helgen och planer (jag liksom hallå? det är tisdag orka bry sig om helgen, fick veta att det var torsdag och blev lycklig som ett litet barn som just trillat av sin första trehjuling!)

Sen torsdag kväll så lagade John middag åt oss, mäktig lax i creme fraiche och lime som blev riktigt gott, vi grabbar skulle kunna bli kockar hela högen :) Efter det packade vi lite chips och sånt skräp och for till Linnea och såg en film, blev kvar där en lång stund och efter det så packade vi ihop och drog oss hem för att sova, var hemma strax efter 00.00 så man var lagom trött imorse :( Fast jag får väl skylla mig själv och inte på Linnea direkt :P


Och nu idag, vaknade trött och vi pallrade oss till jobbet, började redan klockan 08.00 med svarning så var rädd att få en jobbig kund i början, men icket det! Första samtalet var en så sjukt gullig 75 årig tant som blev så lycklig över att jag verkligen gick in för att hjälpa henne. Det gjorde helt klart min dag och bättre start kan man inte få! Tack för den vem än du var :)
Dagen har flytit på fast ändå gått relativt segt emellanåt, till slut tog den iaf slut så vi gick och handlade, ska bjuda "familjen" på middag ikväll, en kycklinggratäng aktigt med ris, hade tänkt göra den med räksås till men det finns inte i Finnsnes, blev tokig :( Fick ta nå curry aktigt så får se om det blir ätbart eller inte :S

Och nu ligger jag här på golvet, och nu undrar ni säkert, varför ligga på golvet och blogga? Jo för att i början av veckan så skulle jag visa Sara något på datorn som stod vid min säng, och vi satte oss i sängen och BAAAAMM, gick den sönder. Så nu har jag lagt madrassen på golvet och det är sjukt kallt där när man ska sova, har elementet på max och det fullständigt kokar från det, men nej, nog ska man behöva frysa också :( Därför jag ligger på golvet och bloggar :P

Sen får vi se vad kvällen och helgen erbjuder, kommer väl med ett blogginlägg på söndag eller måndag.

Tills dess får ni hålla er tillgodo med den här texten!

Ha det så bra allihopa!
Martin

*BEDSTEFAR!, de ska bli de bedste sommern i hele våre liv!*

2 kommentarer:

  1. Blogspot har en funktion där du kan se hur många som följer bloggen, MEN då måste de som följer klicka att de följer bloggen.

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt roligt att läsa din blogg. Du skriver så himla bra, intressant, roligt o spännande. Jättekul att det går bra för dig trots ilskna kunder :) Duktig pojke.
    Kram från GAMMEL kollegan :)(carina)

    SvaraRadera