lördag 10 januari 2009

Hur själva iden kom till :)

Ja, hela iden till varför det blev just Norge kan ju vara kul att höra.. Eller nå.

Jag har som de flesta vet jobbat som personlig assistent i Älvsbyn en längre tid, mest som vikarie med vissa perioder där jag jobbat otroligt mycket. Hur som helst så har jag och John Sandbladh diskuterat Norge fram och tillbaka lite grann. Inget speciellt seriöst utan mer att det hade varit kul att fara och prova på att jobba där helt enkelt.

Undrar hur längesen det egentligen var då John ringde mig och sa att han kommit i kontakt med en kvinna från Proffice i Norge, kan ha varit 1-2 månader sen kanske? Iaf så sa denna kvinnan att det fanns 6 lediga tjänster på Telenor i Finnsnes och John frågade helt enkelt om jag var intresserad. Behövde egentligen inte fundera speciellt länge, jag visste att min heltid som personlig assistent skulle ta slut 1 Januari och att jag då skulle gå tillbaka till att vikariera. Det kändes dock lite surt att jag skulle få en lägenhet i början av Februari, och den var så sjukt mysig med badkar och allt :(

Det rullade på i vanlig ordning, John höll kontakt med kvinnan och tillslut så gick det från en inte fullt så seriös grej till att bli väldigt seriöst. Jag skickade in CV och det som behövdes och nu det gick väldigt snabbt efter det. I Måndags hade jag en telefonintervju, på Tisdag eftermiddag ringde dom och sa att jag hade fått jobbet :)

Det jobbet går ut på är att svara i telefon, och hjälpa norrmän med problem gällande mobila tjänster (om jag inte förstått det hela helt galet), samt att försöka pracka på dom andra typer av abbonemang osv. Kanske inte låter alltför spännande och nej, det kanske det inte är. Men ett jobb är ett jobb, och det känns hur kul som helst att få prova på något nytt, se en annan plats, uppleva andra saker och inte bara samma gamla vanliga. Ta mig inte fel, jag gillar allt det samma gamla vanliga. Men det är aldrig fel att se annat. Jobbet ligger iaf på ungefär 8-12 månader, så den tiden blir jag mest troligt borta, och ska försöka hålla er uppdaterad med hur det går för mig :)

Antar jag kommer blogga på flitigt i början sen avtar det mer och mer, men någon uppdatering måste man ju kunna komma med! Får se om man får tag i internet eller ej då bara.

Jag far förmodligen på 7 dagar, jobbet skulle börja den 19:e så det är en spännande vecka framför mig nu :)

/Maritn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar