fredag 23 januari 2009

Första veckan avklarad :)

Hej hallå!

Nu har första veckan blivit avklarad på Telenor i Finnsnes. Känns väldigt väldigt skönt att få 2 lediga dagar nu så man orkar med det. Som jag sagt tidigare så tar verkligen all norska på en, att hålla sig fokuserad och koncentrerad 8 timmar var dag gör sitt. Speciellt då jag inte är direkt van att stiga upp så pass tidigt som jag gör nu :P

Normalt börjar min morgon så att jag snoozar en liten stund efter klockan 6, så normalt stiger jag upp vid halv 7, duschar, klär mig, fixar mig och frukost och allt sånt som man gör på morgonen :) Har faktiskt blivit väldigt duktig med morgnar nu bara efter ett par dagar. En sån sak som att äta frukost har jag varit kass på :) Och borsta tänderna missar jag aldrig numera så jak er en duktig gutt! :)

Dagarna har varit ganska lika varandra, information för att lära sig behandla kunder, lära sig deras system och så. Lite uppgifter som ska göras, så känns lite som skolan igen haha :) Enda speciella dagen var i Torsdags då vi tog våra första samtal, var faktiskt inte alltför nervös, även om jag är svensk och dom är norskar och man fattar nästan inget haha :) Men det gick någorlunda bra faktiskt.

Kvällarna spenderas ofta på IVARS, är med Sara som bor här och ibland kommer Linnea och hälsar på, äter gott, umgås, snakker osv. Väldigt trevligt, fast jag saknar Sverige och ett par personer väldigt mycket :( Måste hem så fort utbildningen är färdig (4 veckor till) för att de inte ska glömma bort mig!

Sara och Linnea bjöd på Flygande Jakob (nått liknande iaf :) så man dog efter maten och halvt somnade här i soffan :P

Ska vara social med resten av gänget nu, alla hälsar så gott hem härifrån!
Ha det så bra alla nu, så ses vi på ett tag :)
/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar