tisdag 27 januari 2009

Ny vecka, here we go again!


Hej alla glada och alla andra :P

Nu är första helgen avklarad i vackra Finnsnes. Hade planerat en lugn helg först men då fyllde Linnea 21 år så vi passade på att fira henne, blev god mat på Wong's restaurang och sen for vi och hälsade på en arbetskamrat från telenor. Och där blev vi resten av kvällen, drack lite öl och hade mäktigt trevligt :) Varför måste norrmännen vara så glada hela tiden? :P


Det var en kortfattad version av lördagen, sen söndag så blev det bakisdag för Sara (hon klarar inte av alkohol märkte vi!), resten av oss mådde prima och sov ut till 12-tiden ungefär, sen tog vi det väldigt lugnt och bara chillade. Sen på kvällen gick jag ut på en promenad, Finnsnes är bara kullar och uppförsbackar :P Resten av gänget åt pizza och sen kom jag tillbaka och vi gjorde ungefär ingenting. Jag och Johan nörda vid datorn, de andra tjejerna såg på One Tree Hill och John.. Han vet jag inte vad han gjorde :P


Sen blev det då ny vecka och ännu en arbetsdag började, måndag och tisdag har nästan varit helt identiska, vi har haft genomgång fram till 10-12 sen suttit i svarning tills fyra. Det börjar gå mycket mycket bättre med svarningen nu, har mäktiga problem med norskan ibland när dom mumlar, pratar speedysnabbt eller om det är en invandrare som ringer och pratar dålig norska. Det är nog det värsta, en som inte kan norska men försöker prata det, svårt att förstå OJA! :P
Fick en kund idag som var riktigt förbannad också, min fadder fick ta över samtalet för kunden började gå till personangrepp nästan haha :P Helt tokigt, men jaa, tyvärr var det en väldigt osmart kund så vad kan man göra? :)


Så nu är dag två på vecka två avslutad, Johan håller på laga lasagne så blir "familje" middag här på IVAR's, vi har nästan blivit en liten familj, riktigt kul :) Linnea skulle ha bott här istället för den 45åriga gubben med det 19åriga sinnet bara >.<> måste vara registrerad för att kunna kommentera inlägg, är det så så skicka gärna ett mail till mig så kan jag svara om det är något kul ni vill veta eller funderar på :) nallenollan@hotmail.com




Min utsikt från fönstret till mitt rum :P










Ha det bra allihopa!
Over and Out
Svorsken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar